Junioren Aug

Laatste berichtje van STOCKEY

Nou, wat een avonturen heb ik de laatste paar maanden beleefd bij de hockeyclub van Heerhugowaard! Allemaal hele mooie avonturen met af en toe een beetje pech onderweg.

Begin april kwam ik aanvliegen bij MHC en vanuit daar ben ik bij verschillende teams langs gegaan om te kijken bij hun wedstrijd. Ook mocht ik met al die kinderen op de foto.
Natuurlijk wilde ik ook hun teamgeheimen te weten komen en dat is gelukt!

Ik heb heel wat vliegkilometers er op zitten, van Heerhugowaard naar Abcoude voor de Junior Volvo Cup met de Jongens C1. Het was geweldig om te zien dat ze gewonnen hadden. Wat een grote beker zeg, had ik mezelf zo even in kunnen poedelen ;-) Daarna ben ik doorgevlogen naar Haarlem waar Dames 1 met enorme hitte moest hockeyen. Ik heb maar een verkoelend plekje in de dug-out uitgezocht. Het was wel een druk programma hoor om alles wat ik eigenlijk wilde zien ook te kunnen zien. Meiden A1 in Amsterdam, de trimmers op de woensdagavond, Benjamin toernooi in Hoogwoud en natuurlijk de kampioenswedstrijd van Meisjes C1 in Saxenburg. Wat een kanjers zeg die meiden, maar ja, wat wil je ook met zo’n trainer! Daarna flink aan de champagne en ja, toen nog terug vliegen, dat ging niet helemaal goed: ik botste in het donker tegen een ander aan en had toen een zere vleugel.

Gelukkig kreeg ik een pleister, een warm bedje en een lampje voor op mijn rugtas, zodat iedereen mij in vervolg kan zien in het donker. Dat nachtje in dat bedje heeft me goed gedaan, want daarna was ik weer helemaal uitgerust. Ik heb ook een kijkje genomen naast het hockeyveld, bij de vrijwilligersavond. Wat zijn jullie gezellig! Maar ik kan jullie wel vertellen dat jullie allemaal veel beter kunnen hockeyen dan jeu de boules spelen of hoe dat ook heet….

Het hockeyseizoen is helaas bijna voorbij en om het seizoen gezellig af te sluiten, besloot ik mee te gaan naar het WK Hockey in Den Haag. Maar deze keer ging ik niet vliegen hoor, ik ging lekker met de bus mee. Ik heb een mooi plekkie bij het raam gevonden en mocht zelfs mee achterin de rugtas.

Wat een geluk. Daardoor had ik ook een geweldige plek op de tribune. Ik kon alles heel goed zien en kon naar alle wedstrijden kijken. Ik had het heel erg naar mijn zin en de stemming zat er goed in en helemaal toen ik mijn opa opeens op het veld zag lopen! Ik was zo trots dat hij naar me zwaaide.

Als ik later groot ben, wil ik ook tussen de bekende hockeyers staan en zwaaien naar al dat publiek.

Voor jullie is de zomervakantie bijna aangebroken en voor mij is het dus na al die avonturen ook wel tijd geworden om eens flink uit te rusten. Ik vind MHC Heerhugowaard zo ontzettend leuk dat ik heb besloten hier te blijven hangen. In de zomervakantie ga ik op zoek naar een MHC - tenue en maak ik mijn eigen HOCKEY STOCKEY hoekje. Ik wens iedereen een fijne vakantie en tot in september maar weer!

Groetjes Stockey!

Oeps daar ben ik nog even...

Ik ben helemaal de teamgeheimpjes vergeten door te geven. Ik weet van welk team de uitspraken komen, maar dat ga ik lekker niet verklappen. Daar kunnen jullie de hele zomer over nadenken.

·Er wordt goed overgespeeld en samen gespeeld

·We hebben kampioen, dat zegt toch al genoeg…..

·Wij zijn zo goed omdat we met z'n allen + coaches al ruim 60 jaar hockey ervaring hebben

·de teammascotte Glukkie is er elke week bij

·Stop de bal met je voet, weet je zeker dat ie stil ligt.

• Snelle vrije slagen nemen, doorzettingsvermogen, goed samenspel, plezier hebben in het spel en een goede begeleiding
  • Dat van iedere speelster altijd minstens 1 ouder aanwezig is. Tijdens de training, maar zeker bij de wedstrijden
  • De loomarmbandjes gemaakt door Irene
  • We doen het samen, We gaan ervoor, coaches zijn positief sturend
  • Als je de tijd dat de coaches van F1 met elkaar hockeyen bij elkaar optelt meer is dan de leeftijd van alle meiden bij elkaar.
  • de betrokkenheid van de meiden, trainer/coach en de ouders