Bestuur Nov

Interview met..

Om alle leden op de hoogte te brengen van wat er speelt binnen onze club, zijn in deze rubriek bestuurs- en commissieleden aan het woord over hun bezigheden bij MHC Heerhugowaard. Voor dit stuk tekst is Paul Konings  in de pen (of op het toetsenbord) gekropen.

Wie ben je en wat is je functie binnen de club?

"Mijn naam is Paul Konings, sinds het najaar van 2013 ben ik actief in het bestuur van onze club. Ik heb de plek van Nico Broers in het bestuur overgenomen en ben verantwoordelijk voor de accommodatie. D.w.z.: de gebouwen, het terrein en de installaties. Mijn dochters Sara en Mette hockeyen met veel plezier in Heerhugowaard, zelf hockey ik niet maar houd ik het bij hardlopen en mountainbiken. "

Waar ben je mee bezig, en wat speelt er zoal?
"Ik kwam vorig jaar natuurlijk in een gespreid bedje terecht. Het clubhuis en de kleedkamers zien er perfect uit, hier en daar moest nog wat afgemaakt worden.

Vervelend was een hardnekkige legionella besmetting waardoor een aantal kleedkamers absoluut niet gebruikt mochten worden. Aanvankelijk leek het probleem in ons deel van het gebouw te ontstaan (de kleedkamers worden gehuurd van de gemeente, het clubhuis is van ons). Maar nadat onze installatie aangepast was bleek het probleem niet opgelost te zijn. Inmiddels is de boel grondig gereinigd en is de besmetting voorbij. Neemt niet weg dat er consequent periodiek gespoeld wordt en dat de watertemperatuur continu gecontroleerd wordt.

Wat gebeurt er nog meer binnen jouw functie (denk aan onder jou vallende commissies bijvoorbeeld)?

"Het allerbelangrijkste op dit moment is het nieuwe materiaalhok dat we snel willen realiseren. Aan de noordkant van de kleedkamers, richting Veld 2, willen we een hok van 4 x 6 meter neer laten zetten. Dan kunnen eindelijk de materiaalkarren uit de kleedkamers verdwijnen. Het hok wordt uitgevoerd in dezelfde stijl als het clubhuis. Inmiddels heeft de penningmeester na lang penningen tellen (en na de verkoop van voldoende obligaties) groen licht gegeven, dus we gaan snel aan de slag.

Daarnaast is de lobby richting de gemeente gestart voor een 3e veld. De vereniging blijft groeien en met name op zaterdag merken we dat we steeds vaker vast lopen met 2 velden, waarvan er een ook nog eens gedeeld wordt met de korfbalvereniging.

Verder zie ik het als een uitdaging wanneer we de club nog duurzamer kunnen maken, bijvoorbeeld door het toepassen van zonnepanelen.”

Heb je nog leuke anekdotes, dingen die je (recent of lang geleden) hebt meegemaakt waar je nog steeds met plezier aan terugdenkt?
"Absoluut! Om te beginnen het geslaagde "Ome Jan toernooi” waarbij ik de meiden van het Marine-team (D1) mocht coachen, jammer dat we net de finale verloren… Maar het was in alle opzichten een mooie en goed georganiseerde dag.

Verder is het toch wel bijzonder dat Nico, Theo en ik het voor elkaar kregen om het oefenveld te herstellen precies tijdens de zwaarste tropische bui die we deze zomer gehad hebben. Alsof we op het schoolplein uit een zandbak kwamen…”

Wat zou er bij MHC Heerhugowaard behouden moeten blijven?
"De positieve sfeer. Ik loop nog niet zo lang mee, maar wat mij opvalt is dat er veel leden zijn die altijd klaar staan om elkaar te helpen. Als nieuwkomer heb ik mij in ieder geval direct welkom gevoeld.

Soms gaan dingen niet goed en er is altijd ruimte voor verbetering, maar ik zou hier graag tegen de kritische (ouders van) leden willen zeggen: help ook mee om de club een beetje beter te maken…”