Senioren Jun

Bedankt! Namens Heren 1

Het seizoen is klaar. Alle teams zijn uitgespeeld en dus ook Heren 1. Wij willen onze supporters bedanken voor hun steun en hun delen in het succesvolle jaar.

Terwijl de één druk bezig is met schuren en schilderen, een ander zenuwachtig zich opmaakt voor de selectietrainingen, nerveus de reacties afwacht van de teamindelingen, of de reactie op de teamindeling van zijn of haar dochter al in verhitte letters in de concepten heeft staan klaar voor verzending, voorbereidingen treft voor de jaarvergadering, reikhalzend uitkijkt naar zijn of haar teamweekend of gewoon al aan het genieten is van de 12 hockeyloze weken in het vooruitzicht, maakt Heren 1 de balans op van het afgelopen seizoen.

U heeft het zonder wekelijks verslag moeten doen dus vandaar deze kleine reprise zodat u toch voldoende geïnformeerd bent over het wel en wee van uw favoriete zondagsvermaak.

Dit seizoen konden wij genieten van de comeback van 2 oudgedienden. Beauregard en Michiel zijn ons halverwege weer komen versterken en dat heeft ons zeker geen windeieren gelegd. Op de helft van de competitie lagen wij in de middenmoot van de ranglijst, vaak door onnodig puntverlies raakten wij achterop. Hoewel... Als je voor het eerst in je bijna 40 jarige bestaan eens je eigen kleedruimte hebt en eindelijk onder je eigen douche kan staan, mag dat best gevierd worden en is een feestje op zijn plaats. Dat je de volgende dag moet hockeyen is op dat moment van ondergeschikt belang.

Beau en Chiel brachten meer stabiliteit in het team en de resultaten werden beter en ook het veldspel werd het aanzien meer waard.

Het zal u niet ontgaan zijn, maar dit seizoen heeft Bas van Velden de positie ingenomen van coach. Ons ook niet. Bas heeft ons in weer en wind door de moeilijke momenten geleid, altijd goedgemutst en met zijn optimistische blik op ons favoriete balspelletje leverde dat, zeker na de winter, veel punten op. Opvallend was in zijn filosofie dat bij Bas alles "heel simpel" is. En dat klopt ook, hockey hoeft ook helemaal niet zo moeilijk te zijn, als je maar allemaal hetzelfde doet. Sommige coaches beroepen zich op de Cruijff filosofie, die zegt dat als jij de bal heb, de tegenstander hem niet heb. Wij vatten dat toch iets anders op; als ik de bal heb dan hebben 21 anderen hem niet. Wat op zich ook logisch is want dat betekent vaak dat er überhaupt helemaal niemand scoort en dat je aan elke wedstrijd dus één punt overhoudt en aan het eind van het seizoen kan zeggen dat je ongeslagen bent.

Dit seizoen waren de meeste tegenstanders van ongeveer gelijk nivo. Alleen Hoorn was een maatje te groot. Twee grote nederlagen bewezen dat de buren in het blauw terecht een nivo hoger mogen spelen. Toch was Hoorn niet de hoofdoorzaak van verloren punten. Een verraderlijke tegenstander die volgens een enkele kenner (Erik L.) veel roet in het Heerhugowaardse eten heeft gegooid; draaiwinden, gevaarlijke winden als gevolg van de overvliegende vliegtuigen. Je raakt er door gedesoriënteerd en communicatie binnen de lijnen verloopt ineens een stuk minder soepel. Geen enkele club waar ooit dit fenomeen maar de gemeente Heerhugowaard heeft het destijds zo gepland de hockeyvelden precies onder de aanvliegroutes van Schiphol te leggen.

Als Heren 1 heb je binnen de club een bepaalde status, of je dat nou wilt of niet. 2x per week trainen met een professionele trainer en uitkomend in de bondscompetitie geeft een bepaald verwachtingspatroon bij de supporters, en terecht ook. Als tegenprestatie mag je daarom als Heren 1 zijnde daar wel wat voor terugdoen voor je club.

Heren 1 heeft helemaal niks gedaan. Gewoon helemaal niks, lekker op je luie donder zitten en wachten tot je weer kunt trainen. Als de club je verzoekt vrijwillig een klusje te doen lekker je kont in de krib gooien maar wel genieten van je status.

Dit laatste is een voor u als vaste supporter wat rare tekst maar wel degelijk bij monde van enkele leden als zodanig door ons opgevat. Na onze gebruikelijke vrijdagavond-workout kregen wij naar ons hoofd geslingerd 'ook eens wat te moeten doen'. Merkwaardig want laten wij eens kleine opsomming geven van waar u ons dit seizoen heeft kunnen ontmoeten.

Sloop-, schuur- en lakploeg, Ome Jan Toernooi , Training geven aan de jeugd, Coachen, kascommissie, Hockeytechnische Commissie, A-toernooi-commissie, Paastoernooicommissie...

Opvallend dat betreffende bron ons zelf nooit zo opgevallen is. Logisch, wij zijn er nooit en dan mis je toch al die sociale contacten en gezellige bijeenkomsten. Wij zullen proberen komend seizoen meer met u in contact proberen te komen.

Tot slot voor onze vaste aanhang, U wel te verstaan, HARTELIJK DANK voor uw aanwezigheid bij al onze wedstrijden!!! In soms barre omstandigheden waagden enkelen van u toch de weg naar onze club, ook al waren wij de enigen. Zeker de laatste wedstrijd tegen HoekseWaard heeft uw steun er mede toe geleid dat de promovendus uit Zuid-Holland alle zeilen moest bijzetten om zonder schade weg te komen. Bijna een grote stunt voor uw oranjemannen. Helaas is 'bijna' ook in de sport nog steeds helemaal niks, maar de steun van thuispubliek geeft een team extra energie. U was dit seizoen onze 'Twaalfde Man'. Toch nodigen wij u uit om vanaf september ons weer te steunen in de strijd om de bovenste plekken in de 4e klasse.

Heren 1

Maarten