Bestuur Jul

Even voorstellen .... deel 1

De Algemene Ledenvergadering zit er voor dit seizoen weer op. In het bestuur hebben twee nieuwe leden plaatsgenomen, en er is een wisseling binnen het bestuur geweest.Tijd om even kennis te maken! Hier deel 1: Eelco Swart, voorzitter.

Altijd lastig, jezelf voorstellen. Als je al een tijdje op de club rondloopt heb je het idee dat je iedereen inmiddels kent en vice versa ,maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, vandaar eerst maar even de feiten;

Eelco Swart, geboren op 1 oktober 1963. Met de club verbonden sinds 1985 en dus ook van de generatie die op echt gras heeft gespeeld. Bij Heerhugowaard actief geweest als trainer/coach van dames 1 en heren 1, diverse jeugd teams getraind. Vroeger veel actief geweest in commissies en de laatste jaren binnen het bestuur de functie van technisch commissaris bekleed.

Waarom ik?
De vraag is eigenlijk, waarom u niet? Na een lange zoektocht binnen de vereniging bleek er geen interesse om de functie van voorzitter te vervullen. Aangezien ik vanuit het bestuur bemerkte dat we sturing miste heb ik me uiteindelijk ,na het vinden van een geschikte opvolger voor mijn bestuursfunctie, kandidaat gesteld.
Is er dan iemand anders niet veel geschikter? Vast wel, maar zoals eerder gezegd, die hebben we gewoon niet gevonden. Hoe dichter de uiteindelijke verkiezing in de buurt kwam hoe enthousiaster ik werd. Nu ik verkozen ben lijkt het me heel leuk om te doen.

Wat gaan we doen en vooral waarom?
De laatste jaren is veel tijd en energie gestoken in het up to date krijgen van onze accommodatie. Het tweede veld is gerealiseerd, de kleedkamers zijn aangebouwd en in het laatste jaar is het clubhuis volledig gerenoveerd. Nu is het tijd om het hockey niveau naar een hoger plan te brengen.We hebben aan Terriƫrs uit Heiloo kunnen zien dat wat dat betreft niets onmogelijk is en als ik de groei van onze meisjes lijn zie, dan belooft dat wat voor de toekomst.

Het realiseren van de accommodatie heeft ontzettend veel tijd en moeite gekost van een relatief beperkte groep mensen die daarvoor een grote pluim verdienen. Maar nu ligt er de uitdaging om samen met het prachtige werk verder te gaan. Inderdaad, samen is hierin het sleutelwoord. Het bestuur gaat samen met u onze hockeyclub nog verder uitbouwen. Daarvoor zal ook meer dan afgelopen jaren een beroep gedaan worden op uw inzet. We willen de berg werk verdelen over meer mensen waardoor het tijdsbeslag op de groep vaste vrijwilligers kan worden teruggebracht. Vele handen maken licht werk.

Ik heb er zin in! U ook?