Algemeen Okt

Ome Jan Toernooi

Het ome Jan van Weezenbeek familietoernooi

Op zondag 29 oktober wordt het jaarlijkse ome Jan van Weezenbeek familietoernooi weer gehouden op onze clubHet thema is dit jaar "Magie.

Dit toernooi draagt de naam van een zeer gerespecteerd man die altijd erg betrokken was bij onze vereniging. Ome Jan is helaas inmiddels overleden, maar het toernooi blijft zijn toewijding voor onze club symboliseren.

Voor wie is het toernooi?

Het toernooi is voornamelijk gericht op onze jeugdleden en hun vriendjes/vriendinnetjes en ouders. Natuurlijk zijn de senioren ook van harte welkom om mee te doen. Eigenlijk kan iedereen dus meedoen en zelfs als je niet kunt hockeyen is dit geen probleem. Het is dan een mooie manier om eens kennis te maken met de hockeysport. Wij zorgen ervoor dat er reserve sticks aanwezig zijn voor de mensen die niet hockeyen.

Hoe kom ik aan een team?

Verzamel minimaal 8 personen, waarvan 3 ouders en/of jongste jeugd en geef je vervolgens op als team. Deze mensen kunnen teamgenoten, vriendjes/vriendinnetjes, ouders, buren enzovoort zijn. Kortom, alle mensen met wie je graag een leuke dag wilt hebben. Vervolgens kun je dan een leuke teamnaam en –outfit bedenken en je inschrijven.Om alles goed te kunnen organiseren willen we jullie verzoeken om je team uiterlijk 22 oktober in te schrijven, en per team een fluitist en iemand die een bardienst draait (16+) aan te leveren.

Ik wil wel meedoen maar ik heb zelf geen team, hoe werkt het dan?

Ook geen probleem! Laat het ons gewoon weten (zie Hoe kan ik me opgeven?) en dan delen wij je in bij een bestaand team.

Wat is er allemaal te doen op deze dag?

Naast het hockeytoernooi zijn er op deze dag verschillende andere activiteiten zodat je je nooit hoeft te vervelen. Er zijn diverse activiteiten voor kinderen zoals spelletjes en een tekenhoek. We zorgen ook voor een lekkere lunch.

Hoe laat begint het toernooi?

Vanaf 9.30 uur kun je het inschrijfgeld betalen en je met je team voorbereiden op de dag. De wedstrijden starten om 10.00 uur

Zijn er nog speciale hockeyregels op het ome Jan toernooi?

We spelen 8 tegen 8 op een half veld zonder een keeper en de wedstrijden duren 10-15 minuten (afhankelijk van de drukte). Eigenlijk gelden verder de normale hockeyregels maar er zijn twee belangrijke uitzonderingen: de ballen mogen alleen over de grond gepushed worden. De bal mag dus niet geslagen worden en ook niet hoog gespeeld worden. Daarnaast is het belangrijk om rekening te houden met (kleine) kinderen. Laat ook hen lekker hockeyen! Het wordt sterk aangeraden om scheenbeschermers (en een bitje) te gebruiken, deze atributen heeft de club helaas niet beschikbaar voor de deelnemers.

Hoe kan ik me opgeven?

Je kunt je opgeven via je coach of door een mailtje te sturen naar [email protected]Graag ontvangen we je inschrijving uiterlijk 22 oktober, met de teamnaam, de namen van de teamleden, hoeveel hockeyende teamleden en hoeveel niet-hockeyende teamleden, wie de bardienst draait (16+) en wie de fluitist isDe kosten voor het toernooi zijn 5 euro per persoon, jullie kunnen dit op de dag zelf betalen bij de wedstrijdtafel, betaal het liefst zo klein en gepast mogelijk. Voor dit bedrag kun je meedoen aan het toernooi, wordt er de gehele dag voor gratis koffie, thee en limonade gezorgd (andere consumpties moeten wel betaald worden) en krijgen jullie een lunch buffet aangeboden. Daarnaast zijn er diverse leuke kinderactiviteiten.

Namens de toernooicommissie,

Natasja Vermeer