Bestuur Nov

Vrijwilligers: noodzakelijk en gewenst

Vrijwilligers zijn, ook voor MHC Heerhugowaard, noodzakelijk om de club te laten draaien. Op allerlei vlakken binnen de organisatie vind je vrijwilligers.

Fluiten van wedstrijden
Binnen de club zijn echter een aantal taken minder vrijwillig. Te denken valt aan het fluiten van wedstrijden. Conform de KNHB dient iedereen van 16 jaar en ouder zijn scheidsrechterskaart te behalen. Binnen MHC Heerhugowaard hebben wij een arbitrageplan en daarin is dit ook opgenomen. Daarnaast vindt het bestuur het belangrijk om spelers die in de B-categorie spelen ook hun kaart te laten halen. Reden hiervoor is dat spelers beter de spelregels leren beheersen en daarnaast ook eventueel al jeugdwedstrijden kunnen fluiten (mits zij dat willen), immers vanaf 16jaar word je pas automatisch ingezet.

Het is een bekend feit dat niet iedereen wil fluiten of kan fluiten, echter zijn we allemaal wel blij als er 2 scheidsrechters zijn die de wedstrijd kunnen fluiten, want… zonder gediplomeerd scheidsrechter is er geen wedstrijd.

Het bestuur doet hierbij dan ook de oproep aan iedereen zijn verantwoordelijkheid hierin te nemen en de wedstrijden die je gevraagd wordt te fluiten ook te fluiten of zelf voor vervanging te zorgen.

Bardiensten
Bardiensten zijn ook van die taken die door vrijwilligers worden gedaan, echter je bent als lid (of ouder van een jeugdlid) wel verplicht één of twee keer per jaar een bardienst te draaien. Ook hierbij geldt weer, iedereen is blij als er iemand achter de bar staat, dus als je zelf een keer wordt ingedeeld, neem deze verantwoordelijkheid dan ook op je. Blijf niet zomaar weg of zeg dat je niet kunt. Als je niet kan, regel dan zelf een vervanger.

Vrijwilligers avond.
Ieder jaar wil de club haar vrijwilligers bedanken met een gezellige avond. Het afgelopen jaar is deze avond echter niet georganiseerd, hiervoor onze excuses.  Wij zullen in het begin van 2018 alsnog een vrijwilligersavond organiseren en zo alle vrijwilligers alsnog te bedanken voor hun inzet.

Vrijwilligerscommissie.
Tjade Bijlsma heeft, samen met een aantal collega studenten, eind vorig seizoen het bestuur benaderd inzake de vrijwilligersorganisatie van MHC Heerhugowaard. Met Tjade is een traject gestart wat in dit seizoen zijn uitwerking moet krijgen. Tjade is ook verantwoordelijk gemaakt voor de vrijwilligers.

Vacatures.
Binnen de organisatie van MHC Heerhugowaard kennen we op dit moment nog een aantal vacatures, hieronder een opsomming:

• Een Coach-Coördinator, die een vraagbaak kan zijn voor beginnende coaches

• Voorzitter en leden voor de Sponsor-commissie. Commissie wordt alleen administratief beheerd.

• Leden voor de Vrijwilligers-commissie

• Mensen voor de zaterdag-coördinatie (voorheen bestuursdiensten)

Mocht bovenstaande niets voor je zijn, maar wil je wel af en toe iets voor de club doen, meld je dan ook bij het bestuur of bij Tjade. Dan kunnen we je vragen voor bijvoorbeeld evenementen of andere eenmalige zaken.

Met vriendelijke groeten,