Algemeen Dec

MHC Heerhugowaard rookvrij per 1-1-2018

Om onze jeugdspelers niet alleen op sportief gebied een goed voorbeeld te geven, besluiten we om voortaan een rookvrije omgeving te creëren bij MHC Heerhugowaard.

Dit houdt in dat wij onze jeugd een gezonde en veilige sportomgeving bieden, zonder verleiding om ook te gaan roken of mee te roken met de rokers. Wekelijks raken honderden kinderen verslaafd aan roken en ieder kind is er één teveel. Wij doen dit in navolging van de campagne ‘Op weg naar een rookvrije generatie’ van de Hartstichting, de KNHB en natuurlijk de reacties die we hebben ontvangen van bezorgde ouders van jeugdleden van MHC Heerhugowaard.

We sluiten ons van harte bij bovenstaand initiatief aan en daarom vragen wij onze senioren, coaches, trainers, ouders en overige bezoekers om vanaf 1 januari 2018 bij wedstrijden, trainingen, evenementen etc. voortaan NIET MEER TE ROKEN. Concreet betekent dit dat er (van maandag tot en met zondag) niet meer gerookt wordt op het terrein van MHC Heerhugowaard.

Rookvrij betekent geen rookverbod, maar een rookvrije omgeving voor de leden en bezoekers bij MHC Heerhugowaard. Wij gaan niet handhaven, wel zullen wij u informeren en aanspreken. Er komen overal bordjes te hangen om te attenderen op de rookvrije omgeving. Van onze leden en ouders verwachten wij dat zij anderen, die zich niet aan het verzoek houden, informeren over deze regel en hen daarop respectvol aanspreken.

Zie Hartstichting en KNHB voor meer informatie over een rookvrije sportomgeving en zie rookvrijegeneratie voor meer informatie over een rookvrije generatie.

Zijn er nog vragen, dan kunt u contact opnemen met het bestuur via e-mail: [email protected]

Het bestuurMHC Heerhugowaard