Algemeen Maa

LAATSTE DEEL HOCKEY SEIZOEN 2017/2018

Aanstaande zaterdag 10 maart gaat het laatste deel van de competitie weer beginnen.

Wij hopen dat het seizoen tot nu toe volop met plezier en enthousiasme is verlopen en hopen dat de laatste weken zeker zo goed worden, zo niet beter.

Hockey is een teamsport en vanaf de jeugd roepen we het al, je doet het niet alleen, je doet het samen. Niet alleen in het spel, maar ook op de training, in het clubhuis maar ook samen met de scheidsrechters, coaches en trainers.

FAIR PLAY
Fair play is belangrijk.
Behandel iedereen met respect en maak daarbij geen uitzondering tussen egenstander, medestander, scheidrechters of toeschouwers.
Houd je aan onderstaande spelregels, dan komt het zeker goed:

• gedraag je altijd en overal sportief;
  • spreek elkaar aan op niet gewenst gedrag;
  • geef het goede voorbeeld;
  • houd je aan spel- en clubregels. Daar horen natuurlijk ook de regels van de KNHB bij omtrent speelgerechtigheid;
  • accepteer beslissingen die genomen zijn door scheidsrechters, coaches en trainers;
  • geef complimenten;
  • respecteer het werk van de mensen die het sporten voor jou mogelijk maken.

SCHEIDSRECHTERS
Ook voor onze scheidsrechters komen de laatste weken van het seizoen eraan. Het spreekt voor zich dat er zonder scheidsrechters (of wedstrijd begeleiders) geen wedstrijd gespeeld kan worden. We zijn dan ook altijd blij als er scheidsrechters zijn.

Voor de scheidsrechter is het echter soms ook noodzakelijk om 1 of meerdere kaarten te geven tijdens een wedstrijd. Wat wij dan wel eens zien bij andere, maar ook onze vereniging, is dat deze gele en rode kaarten vervolgens (al dan niet in goed overleg) niet worden genoteerd op het wedstrijdformulier.
Wij willen hierbij de scheidsrechters oproepen dit niet te doen. Noteer de gele en rode kaarten altijd op het formulier, blijf achter je beslissing staan.

Mocht je ingedeeld worden als scheidrechter en je kan niet op dat moment, regel dan zelf een vervanger en als je voor iemand anders fluit, geef dit dan door aan
[email protected]. Deze commissie probeert het hele seizoen de inzet voor iedereen zo gelijk mogelijk te verdelen, maar dan is het belangrijk dat je doorgeeft als je voor iemand anders hebt gefloten.

Wij wensen iedereen een succesvol, sportief en plezierige laatste deel van het seizoen toe.

Groeten,
Het bestuur MHC Heerhugowaard