Junioren Apr

Aankondiging selectietraining Meisjes A, B en C

Aankomend seizoen zullen de MA1, MB1 en MC1 worden ingedeeld op sterkte. Om de sterkte van de speelsters ten opzichte van elkaar te kunnen beoordelen, zullen er begin juni een aantal selectietrainingen worden georganiseerd. Daarnaast maken we gebruik van TIPS (het doorlopende beoordelingssysteem in LISA). Er is dit jaar geen selectie voor MD1.

De selectie zal worden uitgevoerd door o.a. spelers uit Heren en Dames 1. De opzet van de training lijkt op de opzet van een clinic: je wordt ingedeeld in een groepje en iedere 10 minuten schuif je een oefening op naar een andere selectietrainer.

De trainingen zullen bestaan uit oefeningen voor aanvallers, middenvelders en verdedigers zodat iedereen op haar specialiteiten beoordeeld wordt. Daarnaast zijn er algemene oefeningen waarbij de basisvaardigheden van speelsters beoordeeld worden. Denk bijvoorbeeld aan aannemen, afspelen, dribbelen, overzicht houden en behendigheid. Ook keepsters mogen natuurlijk meedoen mee aan de selectietrainingen!

De exacte data van de trainingen worden later bekend gemaakt via de website. Het uitgangspunt is om twee trainingen van 1,5 uur per leeftijdscategorie te organiseren.

De club zal via de e-mail een uitnodiging versturen naar de meisjes die op basis van leeftijd in de categorie thuis horen waar de selectie voor is. In deze brief staat onder andere vermeld hoe we selecteren en wat we verwachten van selectiespeelsters. Als je geen interesse hebt om mee te doen met de selectietrainingen is dat geen enkel probleem. Je wordt dan ingedeeld in één van de overige teams.

De overige teams zullen na de selectietrainingen worden ingedeeld door de ABCD-commissie. Hun streven is om teams zoveel mogelijk bij elkaar te houden indien mogelijk.

Als er vragen zijn omtrent de aankondiging van de selectietraining kunt u een e-mail sturen naar [email protected].

Met sportieve groet,

De selectiecommissie