Bestuur Aug

Even voorstellen .... deel 3

De Algemene Ledenvergadering zit er al weer even op. In het bestuur hebben twee nieuwe leden plaatsgenomen, en er is een wisseling binnen het bestuur geweest.Tijd om even kennis te maken! Hier het derde en laatste deel: Maarten Slinger, hockeytechnisch commissaris.

Wie ben ik?

Geboren en getogen in Heiloo speelde ik bij De Terriers vanaf mijn zesde jaar. Rond mijn 15e ben ik training gaan geven. Na de hele jeugd te hebben doorlopen als speler en trainer heb ik de overstap gemaakt naar Alkmaar. Op Alkmaar heb ik met veel plezier training geven aan o.a. Dames 1, Dames 2, MA1, JB1 en G-team.

Na mijn periode bij Alkmaar ben ik naar De Kraaien gegaan om daar Dames 1 te trainen en coachen.

Naast het training geven op clubs ben ik 2 jaar actief geweest als trainer voor District Noord-Holland.

Via Maarten Bos ben ik in aanraking gekomen met Hockeyclub Heerhugowaard. Daar heb ik training gegeven aan Heren 1 en Dames 1. Afgelopen seizoen heb ik het coachen en trainen van een team weer opgepakt in de vorm van MC1.

Daarnaast geef ik al 4 jaar lang hockeytraining op verschillende Universities in de USA.

Waarom deze functie?

Nederland doet het wat hockey betreft zeer goed op de wereldranglijst. Dit komt o.a. door de open structuur waarin we de hockeykennis doorgeven.

Naast het training geven vind ik het ook belangrijk om mijn hockeykennis te delen en door te geven. Daarom heb ik naast het training geven op Heerhugowaard ook een plek ingenomen in de Hockey Technische Commissie.

We zijn een club met bijna 400 leden. De taak van het bestuur is om u, de leden, allemaal dezelfde kant op te sturen mede door uw input. Afgelopen ALV heeft er een wisseling in het bestuur plaatsgevonden. Omdat Eelco is doorgeschoven naar de functie van voorzitter, kwam er een plek vrij als Technisch Commissaris.

Alles wat op het veld te zien is, in het weekend en/of doordeweeks, wordt gecoördineerd door de Technishe Commissie bestaande uit 15 vrijwillgers. Denk aan team- en wedstrijd indelingen, materiaal en arbitrage.

Als Technisch Commissaris zal ik al mijn hockeykennis gebruiken om het bestuur aan te vullen en te adviseren.