Onze club moet voor leden en bezoekers
een fijne, schone en veilige plek zijn om te hockeyen, spelen of aan te
moedigen. Het is dan prettig als het clubhuis opgeruimd en schoon is en
iedereen zijn vrijwilligerstaken uitvoert. De Clubhuisdienst ziet hierop toe. Wij zijn op zoek naar ouders / leden die op zaterdag die deze taak een aantal maal per seizoen willen vervullen. Lees hieronder wat de clubhuisdienst inhoudt, aanmelden kan op [email protected]
Elke zaterdag zijn er 3 clubhuisdiensten:
-Opening: tot ca. 11:30 uur;
-Middaguur: tot ca. 14:30 uur;
-Afsluiten: tot einde programma, ca. 17:30 uur.
De diensten en tijden worden
aangekondigd op de website en worden via de e-mail doorgegeven aan de
betreffende personen. Gemiddeld wordt er 3 keer per seizoen een beroep op je
gedaan voor deze dienst.
De ochtenddienst opent het clubhuis. Hiervoor zijn sleutels van de
accommodatie nodig, deze moeten worden opgehaald bij het sleuteladres.
Instructies
- Drie kwartier
voor de eerste wedstrijd aanwezig zijn.
- Clubhuis
openen, alarm uitzetten (Zie instructies verderop, alarmcode staat op label in sleutelzak) en de
keukendeur openen;
- Mocht er
nog geen bardienst aanwezig zijn, alvast een pot koffie en thee zetten.
- Bardienst
verwelkomen;
- Toiletten controleren
op aanwezigheid van handdoekjes en toiletpapier. De sleuteltjes van de
handhouders hangen in het sleutelkastje in de keuken;
- In het keukenkastje boven de
frituur, waar barcommissie opstaat, ligt een checklist calamiteitenformulier.
Op dit formulier kunnen bijzonderheden, afwezigen voor de bardienst en
fluitdiensten genoteerd worden.
Einde dienst
- "Checklist calamiteiten” overdragen aan de
volgende dienst en mondeling doorgeven eventueel minder essentiële zaken.
Volgende
dienst(en)
Overname dienst:
- Navragen achterstand op
wedstrijdschema en opvragen "Checklist calamiteiten”.
Instructies
- Toiletten controleren op
aanwezigheid van handdoekjes en toiletpapier.
- Afsluiten na de laatste
wedstrijd: toezien op schoonmaak van het clubhuis door het laatst spelende
team, veldverlichting uit, vlaggen en/of andere hockeymaterialen van het veld
halen en opruimen, legen (iedere week i.v.m. fruitvliegjes) van drums met plastic
afval. Toezien
op schoonmaken van kleedkamers en afsluiten daarvan. Toezien op schoonmaak van
bar en keuken. Voor afsluiting clubhuis: ziet "Instructies afsluiten clubhuis”
(hangt boven kassa). Geen personen meer in het clubhuis laten, tenzij die uit
hoofde van hun functie een sleutel hebben. Daarna Alarm "aan” zetten.
Einde dienst
- Hoofdsleutel terugbrengen
naar het sleuteladres (als vermeld). "Checklist calamiteiten” in
barcommissiebak achterlaten (keukenkastje rechtsboven de frituur).
Algemeen
Op zaterdag worden de vrijwilligerstaken voornamelijk door ouders uitgevoerd.
Dit betreft voornamelijk bardiensten. Fluiten wordt gedaan door junior- en
seniorleden en soms door ouders.
Over het algemeen voert iedereen keurig zijn vrijwilligerstaak uit
en zijn er weinig tot geen problemen.
Naast de eerder genoemde instructies zijn er nog algemene
instructies voor de Clubhuisdienst.
- Ontvangst
van gastteams en hun begeleiders. Indien gewenst, gastteams de kleedkamers
aanwijzen. Attendeer hen op hun eigen risico, in geval van diefstal, vermissing
of beschadiging. Laat ze waardevolle spullen uit de kleedkamers meenemen.
- Controleren
of de opgestelde bardiensten aanwezig zijn. Indien er een bardienst ontbreekt
dan dient de manager / coach van het team hierop aangesproken te worden. Hij of
zij dient een vervanger aan te wijzen of zelf bardienst gaan draaien.
Zo niet, desnoods zelf invallen. Vervolgens de niet opgekomen bardienst bellen,
attenderen op verzuim en informeren naar de reden voor het verzuim. Tevens de
"Checklist calamiteiten” invullen, zeker in het geval van speciale
omstandigheden (bijv. is coach, heeft winkel en kan niet op zaterdag).
- Toezien op
aanwezigheid van scheidsrechters. Mocht de scheidsrechter niet aanwezig zijn dan
een invaller zoeken of zelf invallen (mits invaller in bezit van
scheidsrechterskaart). Lukt beide niet, dan zal een speler of begeleider van
het thuis spelende team zelf moeten zorgen voor een invalbeurt. Pas in het
uiterste geval een beroep doen op het gastelftal.
- Toezien
dat kinderen onder de 16 jaar zich niet achter de bar begeven, noch beneden de
18 jaar indien er alcohol wordt geschonken, dit i.v.m. horecavergunning.
- Wij zijn
een rookvrije vereniging. Mocht je mensen toch zien roken verwijs ze dan naar
de parkeerplaats.
- Toezien
dat het clubhuis, toiletten en kleedkamers schoon worden gehouden gedurende de
bestuursdienst. Niet op de banken laten lopen, ook geen voeten op de tafels.
Loop ook eens langs de kleedkamers. Troepmakers direct aanpakken en laten
opruimen. Toezien dat volle prullenbakken worden geleegd en dat de
vuilniszakken in de vuilcontainer worden afgevoerd.
- Toezien
dat de huisregels niet worden overtreden. Bij ernstige overtreding, direct de
barcoördinator bellen: telefoon zie prikbord.